Sider

torsdag 3. desember 2015

Knestrømper

Inspirasjon til å strikke knestrømper fikk jeg av en finsk dame som  lager utrolig mange fine strømpevarianter i alle regnbuens farger! HER kan du se bloggen hennes. Jeg kjøpte et mønster av henne også, men jeg endte opp med å lage mitt eget i stedet. Det må nok gjøres noen justeringer i mønsteret til neste par, men stort sett ble jeg fornøyd.

IMG_2186

Strømpene er strikket i Rauma Finull på pinner nummer 2,5.

IMG_2184

Nå skal jeg legge opp til et nytt par i færre farger og kanskje litt andre  mønsterborder.

Ønsker alle en riktig fin adventstid!

11 kommentarer:

  1. Kjempefine! Et imponerende arbeid du kan være stolt av!

    God førjulstid fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jättefina strumpor du har stickat! De ser svåra ut.

    SvarSlett
  3. Nydelige :-) Lykke til med neste par.

    SvarSlett
  4. Helt vanvittig fine ble de, Siv!!

    SvarSlett
  5. Ja, dina strumpor är såå fina. Skulle gärna äga dem själv :)

    SvarSlett
  6. Så koselig med hjemmestrikkede stømper. Ordentlig lekre ble de også!

    SvarSlett
  7. Skikkelig fine og fargerike strømper ja:-)

    SvarSlett
  8. Nå jeg fant deg... så koselige strømper har du strikket... deilig fargerik. Ha det riktig fint, du.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett