Sider

mandag 10. februar 2014

Siv strikker.

Ola ønsket seg Setesdalsgenser og nå er den endelig ferdig. For meg tar det veldig lang tid å strikke en stor herregenser, men det er såååå moro når man er ferdig og mottaker blir fornøyd!

Genseren er strikket i Karisma fra Drops - et superwash ullgarn som er godt å strikke av. De plaggene jeg har strikket tidligere av Karisma holder seg godt og nupper lite.

Ola

Jeg har strikket genser til meg selv også i vinter, den er ensfarget og strikket i tykt garn med tykke pinner. Egentlig liker jeg ikke tykke pinner, men denne gangen valgte jeg altså det. Bilde kommer etterhvert, jeg må bare finne en fotograf først. :o)

Har du forresten sett “Koftegruppa” på Facebook? Herlighet, for en skattekiste denne samlingen av gamle og nyere strikkemønstre er!!  Jeg anbefaler virkelig å bli medlem av gruppa hvis du er på FB og er interessert i strikking.

Siv

10 kommentarer:

  1. Flott kofte og en like flott ungdom !

    SvarSlett
  2. Nydelig genser, her ligger det mange timers koselig jobb bak:)

    SvarSlett
  3. For ein flott gensar, og så mykje arbeid som ligg bak :)

    SvarSlett
  4. Hei Siv.Ja her har du hatt masse arbeid.Kjempefin genser.Heldige hann:))))))Ha en fin fin kveld.

    SvarSlett
  5. Å gjett om jeg kjenner den følelsen av å være ferdig med en stor genser:) Nå har jeg en på pinnene til barnebarn snart 18 (Marius sin eldste)- ennå er det morsomt, men når jeg skal montere blir det full pakke med avledningsmanøvrer og alternative småprosjekt kjenner jeg meg sjøl rett...he he;)
    Hører forresten rykter om at du har tenkt å havne i fjæresteinene ved en fjord nær meg etter hvert;) Spennende - da kan det bli Tingstuobesøk også da:) Vi sees!

    SvarSlett