Sider

fredag 10. februar 2012

Fleecekjole

Først, og igjen, tusen takk til dere som legger igjen en liten kommentar når dere er her! Jeg setter stor pris på denne oppmerksomheten!

Red rose

Det siste klesplagget jeg sydde var skoleballkjolen til Kari-Anne da hun gikk i 8. klasse og det er 7 år siden! Kjolen var i lys blå silke, den var sid med vidt skjørt og hadde ettersittende overdel med snøring i ryggen. Det var en ekte ballkjole. :o)

Nå har jeg sydd en enklere variant og den ble minst like fin som ballkjolen og mye mer anvendelig! Greit å begynne med et enkelt mønster når det er så mange år siden sist jeg sydde et plagg. Jeg håper Kamilla blir fornøyd med den nye kjolen sin. :o)

IMG_2806[1]

fleecekjole 2

God helg!

Siv

11 kommentarer:

  1. Flott kjole. Artig å kunne sy sine egne klær.

    Ha en super helg :-)

    Linda

    SvarSlett
  2. Denne var fin! gjorde seg godt med jo-jo pynten. Og jeg likte godt fargene du gar brukt.

    SvarSlett
  3. Kjempefin kjole. Har også lyst til å sy klær igjen, men det sitter langt inne... God helg til deg fra Siri:-)

    SvarSlett
  4. Den der var jo bare lekker:)) Den gamle sannheten om at det enkle er ofte det beste skal vi ikke kimse av...:) Nå er det blek februarsol over Todalen, må vel ut og nyte den snart - Klem og fin dag til deg:)

    SvarSlett
  5. Den var fin Siv! ta en kikk på Orkdal Blomster sin FB side,/foto, de har masse artige kjoler-kanskje inspirasjon til flere..? ( og ja, du leste rett, kjoler i en blomsterbutikk :)

    SvarSlett
  6. Herlig kjole i fine farger. Jeg har også sydd mange kjoler i fleece, både til meg selv og til små tantebarn. En av dem hadde jeg faktisk på jobb i dag. Behagelige og varme plagg, som også er enkle å sy.

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  7. Kjempefin kjole. Ha ei fin helg.
    Klem fra nordvestlandet

    SvarSlett
  8. Kjempefin! Så fint du har pyntet den med de rosettene! Så ut som et greit mønster. Er det fra Stoff og Stil?

    SvarSlett
  9. Den var kjempefin! Grått og rosa i kombinasjon er så delikat!

    SvarSlett
  10. Oj så mycket fint du har sytt! Såg också de fina sminkväskorna. Jag borde sy på mig ett lager igen så man har att ta av.


    Det blev skridskor i dag...härligt!

    annika

    SvarSlett