Sider

søndag 5. desember 2010

Litt strikk og litt søm


Nok en fin og kald vinterdag er over. Her er noen stemningsbilder fra midt på dagen da sola var oppe og gradestokken viste 18 blå. I skrivende stund så har det begynt å snø, tett snødrev og fremdeles 18 minusgrader.

Det er godt man har votter og hatt i disse dager. :o)
Diverse 2010 248

Til slutt i dag må jeg vise frem julespisebrikkene mine. Jeg liker dette mønsteret veldig godt og kommer nok til å sy flere sånne brikker etter hvert.  De er designet av AnnAKa og  heter “Julefrokost”. Mønsteret stod i Quiltemagasinet nummer 5/2005.

Diverse 2010 239
Diverse 2010 242
Diverse 2010 245

I morgen satser vi på en tur til Folkemuseet på Bygdøy. Der er det  julemarked med mange boder denne helga og neste. Jeg  (og Olav) har stor glede av å se hva andre lager og selger – det er moro og inspirerende! Men, det må bare bli en liten tur i morgen, fordi vi har mange gjøremål hjemme i disse førjulstider….

God andre søndag i advent til deg fra meg! :o)

5 kommentarer:

  1. Så flott hatt og vottar du har laga. Nydelege fargar. Heile 8 julebrikker - så flink du er :)Det er eit flott mønster. Kanskje eg òg skulle ta det fram? Hvis eg startar i januar, skulle det vere von om å ha ferdig nokre brikker til neste jul :)

    SvarSlett
  2. Godt med ull i kulda. Kjempefine spisebrikker. Har planer om å sy de, men det blir ikke i år.
    Ha en fin søndagskveld.
    Elisabeth

    SvarSlett
  3. Takk for at du tittet innom meg:)
    grunnmønsteret til musefam finner du i boka "Julegleder" av Stenkløv og Morken - såg den var til salgs i år også - kjekk bok med mange ideer.

    Brikkene dine var kjempefine:-)

    Klem!

    SvarSlett
  4. Flotte votter og hatt, ingenting er som ullvotter i kalde minusgrader. Superlekre spisebrikker, blir fine å dekke med.

    SvarSlett
  5. De er så fine disse brikkene. Jeg har laget dem også. Det blir slike jul med disse spisebrikkene.

    SvarSlett